هدف از بورس

۴ بازديد
هدف از سرمایه گذاری در بورس و سایر بازارهای مالی، با توجه به شخصیت سرمایه گذاری افراد می تواند متفاوت باشد. اما به طور کلی هدف های این فرآیند شامل موارد زیر می باشد:
 
سرمایه گذاری نوعی عمل است که در آن دارایی خریداری می شود که به فرد کمک می کند تا در آینده سود کسب کند. در واقع هدف از سرمایه گذاری در بورس، کسب سود برای زندگی همراه با رفاه است.
سرمایه گذاری کردن در اقتصادهای تورمی مانند ایران یک موضوع کاملا ضروری است و اغلب افرادی که در این بسترها و در دارایی های مختلف سرمایه گذاری می کنند، می توانند زندگی خود را متحول کنند.
برخی از افراد ممکن است پول خود را در دارایی های مختلف مانند سهام، اوراق قرضه، اوراق مشارکت و...سرمایه گذاری کنند و هدف آن ها از انجام این کار، انباشت کردن سرمایه خود در حساب های بانکی باشد.
سرمایه گذاری می تواند به عنوان راهی برای تولید ثروت در آینده تعریف شود و بسیاری از افراد، هدف از سرمایه گذاری در بورس را تامین مخارج برای دوران بازنشستگی می دانند.
هدف از سرمایه گذاری در بورس را می توان در رسیدن به رویاها جستجو کرد و تجربه ها نشان داده است که افراد متخصص و حرفه ای بازار سرمایه که با صبر و تحلیل، سرمایه گذاری می کنند، در بلندمدت توانسته اند بسیاری از خواسته ها و آرزوهای خود را برآورده کنند.
هدف از سرمایه گذاری در بورس فقط به کسب سود و منفعت ختم نمی شود و بسیاری از فعالان این بازار، معتقدند که این فرآیند، افزایش هوش مالی را در پی دارد و این موضوع می تواند در تقویت جنبه های مالی زندگی افراد نیز یاری رسان باشد.
تجربه ها حاکی از این نکته است که سرمایه گذاری در بورس، می تواند افراد را به آزادی مالی برساند و سرمایه گذاران را از زندگی کارمندی دور کند؛ به عنوان مثال فرض کنید که یک سرمایه گذار، یک میلیارد تومان پول خود را برای خریدن سهام یک شرکت پتروشیمی که نسبت P/E آن 5 واحد است، صرف می کند؛ همانطور که می دانید وقتی که P/E یک شرکت 5 واحد است، به این معنا است که سالیانه حدود 20 درصد از مبلغ سرمایه گذاری را سود می سازد و با فرض تقسیم تمامی این سود در مجامع سالیانه، شخص سرمایه گذار، 20 درصد از مبلغ آورده شده را به طور مرتب سود دریافت می کند؛ بنابراین شخص سرمایه گذار 200 میلیون تومان در سال سود دریافت می کند که اگر آن را بر 12 ماه تقسیم کنیم، ماهیانه حدود 16 میلیون تومان بدست می آید که چنین مبلغی از حقوق بخش عمده ای از مشاغل بیشتر است. بنابراین هدف از سرمایه گذاری در بورس را رسیدن به آزادی مالی می توان در نظر گرفت.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.