معاملات بورس ایران

۴ بازديد
نحوه معاملات در بورس ایران چگونه است؟
پس از دریافت کد معاملاتی، شما می توانید ازطریق صفحه فرود کارگزاری خود، وارد سیستم شوید. برای وارد شدن به این سیستم حتما به رمز عبور که از پیش تعریف کرده اید، نیاز دارید. سپس با آگاهی از نحوه معاملات در بورس، می توانید کار خود را آغاز کنید.
پس از ورود، صفحه ای پیش روی شما گشوده می شود که در آن گزینه هایی مانند سبدبان، دیده بان، ارسال سفارش، قیمت، باکس مخصوص به خرید و فروش دیده می شود و همچنین قسمتی برای مشاهده تعداد و حجم سهم و خریداران نمایان می گردد. هر یک از این قسمت ها اطلاعاتی را در اختیارتان خواهند گذاشته که در مطالب بعدی به طور مفصل درباره هریک سخن می گوییم.
اما به طور کلی نحوه معاملات در بورس به این صورت است که شما باید قیمت ها را از طریق سایت کارگزاری و یا سایت رسمی شرکت مدیریت فناوری بورس تهران یا همان tsetmc.com مشاهده کرده، حجم خرید و فروش سهم و تعداد خریداران و فروشندگان را رصد کرده و سپس اقدام به انجام معاملات نمایید.
البته که در ابتدا باید سهم مورد نظر را فراخوانی کرده و در دیده بان خود اضافه نمایید تا بتوانید به سرعت نحوه معاملات در آن سهم به خصوص را مشاهده نمایید. و اما سبدبان چیست؟ همان طور که از نام آن پیداست، هر سهمی که خریداری کنید، در سبد شما که همان سبدبان است، قرار می گیرید.
قسمت دیگری که هیجان اصلی سرمایه گذاری در بورس را برای شما ایجاد می کند، پرتفوی است. در پرتفوی تمامی سهام های خریداری شده توسط شما درج شده و سودها و زیان ها با یکدیگر جمع می شوند تا در نهایت سود و عایدی شما محاسبه گردد
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.